Kerja Kosong PERKESO - Pertubuhan Keselamatan Sosial

Jawatan Kerja Kosong PERKESO - Pertubuhan Keselamatan Sosial logo www.ohjob.info mac 2017
Applications are invited to qualified Malaysian citizens to fill the following position: -

1. Pegawai Pengurusan Gred 23
2. Pengurus Kes Gred 23
3. Jururawat Gred 23
4. Pegawai Esekutif Gred 19
5. Penolong Pengurus Kes Gred 19
6. Penolong Jurupulih Gred 12
7. Penyimpan Akaun Gred 12
8. Pegawai Kerani Gred 12
9. Pembantu Operasi Gred 9
10. Pembantu Am Pejabat Gred 6

DUE DATE:- 29 MARCH 2017

Pertubuhan Keselamatan Sosial (PERKESO) ditubuhkan pada tahun 1971 di bawah Kementerian Sumber Manusia (sebelum ini dikenali sebagai Kementerian Buruh) untuk melaksana dan mentadbir Skim-skim Keselamatan Sosial di bawah Akta Keselamatan Sosial Pekerja, 1969, iaitu Skim Bencana Pekerjaan dan Skim Keilatan. Di bawah skim-skim ini, pekerja diberi perlindungan berkaitan bencana pekerjaan termasuk kemalangan semasa menjalankan pekerjaan, penyakit khidmat, keilatan dan kematian.

Di antara fungsi yang dilaksanakan oleh PERKESO ialah mendaftar dan memastikan caruman majikan dan pekerja, memproses tuntutan dan membayar faedah kepada pekerja yang ditimpa malang dan orang tanggungannya. Di samping itu, PERKESO juga menyediakan faedah pemulihan jasmani dan vokasional serta memupuk kesedaran keselamatan dan kesihatan pekerjaan.

Pada Julai 1985, status PERKESO sebagai Jabatan Kerajaan telah diubah kepada sebuah Badan Berkanun. Manakala pada 1 Januari 1992, PERKESO telah melaksanakan sistem saraannya sendiri, iaitu Sistem Saraan Baru PERKESO (SSBP).

CLICK HERE FOR MORE INFORMATION


* Senarai Penuh Jawatan Kosong Yang Telah Dikemaskini (KLIK SINI)

Terima kasih kerana membaca dan menyemak Kerja Kosong PERKESO - Pertubuhan Keselamatan Sosial dan selamat memohon, semoga berjaya kami ucapkan, sila kongsikan kepada semua.


.